Jak na neznámé cukry?

11.05.2010 18:55

 

Tuhle situaci jistě znáte. Do rukou se vám dostane zajímavý cukr, ale vy nejste schopni určit stát, ze kterého pochází. A tady vám pomůže Internet! Pomocí zahraničních vyhledávačů www.google.com nebo www.yahoo.com
Ukážu na příkladu:
Nedávno jsem získala cukřík s nápisem SOMERSET - Surabaya (Hotel and Serviced Residence). Žádná informace o zemi původu, žádný kontakt. Proto jsem si do vyhledávače www.google.com zadala text. 
Vyhledávač začal pracovat za mě a vypsal mi seznam různých internetových stránek, ve kterých se slovní spojení Somerset - Surabaya vyskytuje. A už bylo pouze na mně, najít nějakou důležitou informaci, která pomůže při identifikaci. V tomto případě to byla informace Indonesia. 
Ne vždy se podaří stát původu určit, mnohdy odkazy vedou na různé země a velkým problémem jsou také nadnárodní společnosti. Ale i s tím si sběratel určitě poradí.